Der Garten — 3 of 37

Carsten Kreysler

Release 10

Section - General settings

[Use debug messages.]

[Tester-Kommentare können mit *,!,? oder : beginnen]

After reading a command (this is the ignore beta-comments rule):

if the player's command matches the regular expression "^\*" or the player's command matches the regular expression "^\p":

say "(Zur Kenntnis genommen.)";

reject the player's command.

The story headline is "Der Aufenthalt in einem traumhaften Garten".

The release number is 10.

The story description is "Sich plötzlich in einem blauen Haus wiederfindend, muss der Spieler selbiges und den angrenzenden Garten erkunden.".

The story creation year is 2010.

The story genre is "Fiction".

When play begins:

say "Du hast keinen Schimmer, wie Du hier her gekommen bist oder wo dieses hier überhaupt ist. Du fühlst Dich wohl und voller Tatendrang, aber irgendwie auch ein wenig verwirrt. Und was ist das für ein Knurren aus Deiner Körpermitte? Eindeutig Hunger.[paragraph break]";

say "Falls Du mehr über diese Geschichte wissen möchtest, gib bitte INFO ein. Hinweise zur Lösung gibt es über TIPP und die Steuerung wird kurz unter HILFE erklärt.".

A thing is usually privately-named. A room is usually privately-named.

Definition: a thing is other if it is not the player and it is not a part of the player.

Instead of doing something other than examining to something which is part of a person:

say "Dazu bist du nicht in der Lage.".

Instead of taking something which is carried by an other person (called the owner):

say "[Er owner] ist sicher nicht gewillt, [den noun] herzugeben.".

Instead of attacking something:

say "Du hast alle Zeit der Welt und es gibt immer eine Lösung ohne Gewalt.".

A thing can be scored. A thing is usually not scored.

The maximum score is 13.

Use capitalized Du.

[Use BRIEF room descriptions.]

A key is a kind of thing.